Mengapa Pelari Memerlukan Stryd ? (Part 1)

  • by Ain Humairah Amran
Mengapa Pelari Memerlukan Stryd ? (Part 1)

Stryd adalah gadget kecil unik yang membawa metrik yang sama sekali baru ke dunia daya berjalan. Daya adalah ukuran tunggal yang menggabungkan kecepatan, bentuk, keletihan, dan medan. Ini membantu pelari mempercepat langkah mereka.

1) Stryd dilengkapi dengan pelbagai gerakan bawahan dan sensor persekitaran, yang dapat menggambarkan perubahan daya dengan cepat dan tepat. Kaki kaki dari jenama lain semuanya berdasarkan isyarat GPS, menghasilkan tindak balas perlahan dan kredibiliti rendah. Pergeseran GPS selalu berlaku kerana gangguan dan biasanya GPS tidak berfungsi dengan baik di dalam rumah.

2) Stryd terbahagai kepada tiga elemen daya berlari :

  • Kekuatan yang digunakan untuk menggerakkan badan ke hadapan.
  • Peratus peratusan daya yang diperlukan untuk mengatasi daya tahan udara (kekuatan udara)
  • Kekuatan yang diperlukan untuk mengekalkan postur yang sedang berjalan (Form power)
  • Leg Spring Stiffness dapat memantulkan tenaga anjal pada kaki

Oleh itu, anda dapat memahami perubahan arah angin dan postur badan yang berlaku semasa berlari; dan kaki kaki dari jenama lain hanya memberikan nilai daya tunggal sebagai hasil akhir.

3) Stryd boleh digunakan di mana-mana persekitaran seperti di dalam dan di luar rumah kerana Stryd tidak bergantung pada GPS.

4) Stryd mempunyai keserasian yang luas, termasuk Garmin, Apple Watch, Suunto, Polar dan jenama jam tangan sukan utama yang lain. Anda juga boleh merakam pelarian anda secara langsung melalui Aplikasi mudah alih, jadi anda tidak perlu risau tentang masalah keserasian walaupun anda ingin meningkatkan jam tangan anda di masa hadapan; Stryd menyokong sambungan ANT + dan Bluetooth, jadi ia juga dapat digunakan pada Zwift atau aplikasi lain.

 


Leave a comment

Please note, comments must be approved before they are published

YOUR CART (0)

No Products in the Cart